Persian logo3
دسته بندی ها
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست
دسترسی رایگان و نامحدود به تمامی فایل ها با خرید اشتراک ویژه

کاربران حرفه اینستاگرام می دانند که چگونه با استفاده هنرمندانه از قالب و طرح های خاص، صفحه اینستاگرام خود را برای مخاطب هایشان زیبا و جذاب کنند.

گاهی بهتر است به جای اسکرول بی وقفه در اکسپلورر خود کمی استراحت کنید و به جای آن کمی وقت بگذارید و صفحه ی اینستاگرام خود را مرتب کنید.
هر پست اینستاگرام می تواند بخشی از سطر و ستون های مرتب سه تایی اینستاگرام باشد.
کاربران قدرتمند اینستاگرام می‌دانند که چگونه می‌توانند از این ویژگی به نفع خود استفاده کنند، این کاربران با پست‌هایی که طراحی کرده‌اند در کنار یکدیگر، یک طرح شبکه‌ای زیبای اینستاگرام ایجاد می‌کنند.

اگر تا به حال برای طراحی صفحه اینستاگرام خود وقت نگذاشته اید الان وقت آن فرا رسیده است. ما در این مقاله تمام مواردی که نیاز دارید تا صفحه اینستاگرامتان را برای مخاطب هایتان جذاب کنید را به شما خواهیم گفت.

چرا چیدمان پست های اینستاگرام شما اهمیت دارد؟

وقتی کسی برای اولین بار شما را دنبال می کند، یا برای بررسی محتوای شما به پروفایل شما می آید، طراحی صفحه شما فرصتی است برای نشان دادن حال و هوای و استراتژی برند شما.

طراحی و چیدمان پست های شما یک چشم انداز کلی به کاربران شما می دهد. این چشم انداز اولین تاثیر را بر نظر مخاطب هایتان در مورد برند شما می گذارد.

برای کاربران شخصی، ایجاد یک طراحی شبکه ای زیبا ممکن است اهمیتی نداشته باشد – مطمئناً، تغییر رنگبندی پست‌های شما می‌تواند یک چالش سرگرم‌کننده باشد.

اما اگر فقط برای برقراری ارتباط با دوستانتان تلاس می کنید و نه برای جمع‌آوری مخاطب، احتمالاً  برندسازی برایتان مهم نخواهد بود.

اما برای برندها، افراد خلاق یا تأثیرگذار، ثبات و سبک بسیار مهم است. به خصوص اگر حساب کاربری شما روی زیبایی شناسی یا سبک زندگی متمرکز باشد.

طراحی و دیزاین صفحات شما راهی سریع و آسان برای انتقال پیام شماست. به علاوه، هر کسی که صفحه شما را مشاهده می‌کند، به مقصود دنبال کردن شما است. این شانس شماست تا دقیقاً آنچه را که ارائه می دهید بتوانید به مخاطب هایتان نشان دهید.

7 روش خلاقانه برای طراحی صفحات اینستاگرام

صفحات با طراحی زیبا با چشم‌انداز شروع می‌شوند، بنابراین ما اعماق اینستاگرام را جست‌وجو کرده‌ایم تا برخی از جذاب تربین سبک‌ها را برای الهام بخشیدن به ظاهر صفحه شما پیدا کنیم.

1- به یک ترکیب رنگ متعهد شوید

این سبک یکی از آسانترین و رایج ترین سبک های طراحی صفحات اینستاگرام می باشد

یک پالت رنگی (مانند صورتی و خاکستری) یا یک تن رنگی خاص (رنگ های کنتراست بالا؟) را برای نمایش در هر عکس و پست خود انتخاب کنید.

با مشاهده تمام پست های شما با هم، صفحه اینستاگرام شما شبیه مجموعه ای منظم و مرتب خواهد بود، حتی اگر محتوای عکس های شما متفاوت باشد.

برای مثال صفحه اینستاگرام @the.orange.home به طور انحصاری از عکس هایی با پس زمینه روشن و سفید با تن رنگ های خاکی استفاده می کند.
طراحی پیج اینستاگرام
اگر خانه یا محل کار شما مانند عکس بالا برای اینستاگرام تزئین نشده است، یک راه آسان برای اطمینان از اینکه عکس های شما به یک زبان بصری صحبت می کنند وجود دارد، و آن استفاده از فیلتر های رنگی یکسان برای عکس هایتان است.
برای تنوع در این نوع طراحی می توانید در بعضی از پست هایتان از رنگی متفاوت از پالت رنگی معین دیگر پست هایتان استفاده کنید!
برای مثال اگر رنگ اصلی عکس صفحه شما سفید و کرم  است می توانید یک پست با تم رنگی سبز رنگ اضافه کنید.
این کار باعث می شود کاربران از محتوای صفحه شما خسته نشوند.

2- یک افکت شطرنجی ایجاد کنید

با تغییر سبک عکسی که پست می کنید، به راحتی ظاهری شطرنجی در شبکه خود ایجاد خواهید کرد.

در این روش باید یکی در میان طراحی و عکاسی پست های شما تغییر کنند!

یعنی اگر در پست اول شما از پالت رنگی روشن استفاده می کنید در پست دوم باید از پالت رنگی تیره استفاده کنید.

یکی از صفحات مناسب برای الهام گرفتن در این باره صفحه اینستاگرام @solidstarts می باشد.

طراحی پست اینستاگرام

همانطور که مشاهده می کنید در این صفحه اینستاگرام پست ها یکی در میان و به صورت متناوب به معرفی غذا ها به صورت گرافیکی و ویدئویی از غذا خوردن کودکان می باشد.

نکته داغ: اگر از پست‌های مبتنی بر متن استفاده می‌کنید، رنگ پس‌زمینه یا فونت‌ها را ثابت نگه دارید تا الگو واقعاً واضح باشد.

3- طراحی ردیف به ردیف

خارج از جعبه فکر کنید… و در داخل ردیف. یکی کردن تصاویر در هر ردیف بر اساس موضوع یا رنگ می تواند تأثیر قدرتمندی ایجاد کند.

برای مثال، شرکت روابط عمومی @ninepointagency، با رنگ پس‌زمینه متفاوت برای هر ردیف در طراخی پست اینستاگرام خود استفاده می‌کند.

طراحی شبکه ای اینستاگرام

در نظر گرفتن یک ترفند در این نوع طراحی حائز اهمیت است که شما باید سه تصویر خود را در یک زمان پست کنید، در غیر این صورت ترتیب و نظم پست های شما خراب می شود.

4-یک ستون عمودی ایجاد کنید

شکستن شبکه با مربع‌هایی که تصویری عمودی و مرکزی ایجاد می‌کنند، راهی عالی برای ترکیب عناصر گرافیکی برند و عکاسی در نمایه شماست.

صفحه اینستاگرام @communitybreathwork از هر دو تصویر متصل عمودی و افقی در این قسمت از شبکه خود استفاده می کند – اما از نظر فنی همه تصاویر می توانند به تنهایی باقی بمانند.

طراحی ستون عمودی اینستاگرام

5- صفحه خود را به رنگین کمان تبدیل کنید

برای اینکه بتوانید این طراحی را ایجاد کنید، هم به صبر و هم به قدرت رنگ شناسی خوب نیاز دارید.

هدف این است که به طور منظم عکس های خود را در یک رنگ خاص پست کنید، و سپس در ردیف های بعدی پست های خود به آرامی به رنگ بعدی در رنگین کمان منتقل شوید.

صفحه اینستاگرام @ilonaverley نمونه ای مناسب از این نوع طراحی است. برای درک کامل افکت رنگین کمانی حتما به این صفحه سر بزنید اما در عکس زیر ما نمونه ای از تغییر رنگ سبز به زرد را مشاهده می کنیم.

پست رنگین کمانی اینستاگرام

6- حاشیه را حذف کن

با اعمال یک حاشیه برای تمام عکس هایتان می توانید به صفحه خود ظاهری ثابت و منظمی بدهید.

Stylist @her.styling از حاشیه‌های مربعی سفید روی همه تصاویرش استفاده می‌کند، اما شما می‌توانید با هر طیف رنگی ظاهری مشخص ایجاد کنید. برنامه رایگان Whitagram یکی از گزینه‌های انجام سریع این نوع طراحی با حاشیه‌ها و پس‌زمینه‌ها در انواع رنگ های مختلف است.

طراحی بدون حاشیه برای اینستاگرام

7- پست های خود را به یک پازل تبدیل کنید

 

انجام این چیدمان به صورت روزانه دشوار است، اما برای یک کمپین بزرگ، یا راه اندازی حساب کاربری جدید، یک طرح پازلی بسیار زیبا و تاثیرگذار است.

این نوع قالب پازل مانند یک تصویر بزرگ و به هم پیوسته از تمام مربع ها ایجاد می کند. به طور جداگانه، این پست ها احتمالاً مزخرف به نظر می رسند. اما در کنار هم، مانند یک اثر هنری می باشند.

برای این شاهکار هنری، عکاس @nelsonmouellic نیاز به تشویق دارد، شما اینطور فکر نمی کنید؟

طراحی پازلی برای اینستاگرام